Ingen dator, inget bloggande!

Hejsan. Förlåt för att jag inte bloggade i helgen, som vanligt har jag haft fullt upp med annat. I Fredags tränade jag. Det gick bra fast jag måste bli lite mera säker mot hinderna. Lilla Smulan hoppar när jag vill att hon ska hoppa, så jag måste bra driva. Vi skulle gallopera över bommar och det var hon riktigt duktig på!
Där hemma blev det kolla idol med familjen. Min idol är fortfarnade kvar, Amanda Fordell tror jag hon heter!
I lördags så var jag i stallet och red för Ida hasselgren, hon tränade oss. Det var väl inte vad jag brukar kalla "träning"efterssom det var för skötarna. Då blir de alltid lite lugnare och inte så mycket fart. Men jag bryr mig inte så länge jag får rida så spelar det ingen roll!
I söndags eller ja idag, så tävlade jag. Egentligen skulle jag inte tävlat för jag var uppställd som funktionär men sen sa Emilia att jag kunde hoppa en klass ändå. Det gick bra förutom att Smulan var sååå jobbig på framridningen, att det inte var sant! Varje gång i höger varv försökte hon sticka till utgången. Elisabeth hjälpte mig hon sa att jag måste kolla åt höger när hon gör så. Efterssom jag vrider min kropp åt det håll vi ska då. Hoppningen gick desto bättre. På banan däremot så var hon var helt felfri och hade bra med energi, jag kan ju driva på lite mer som vanligt. När vi kom på hinder sex så sprang hon åt sidan. Haha det var inte oväntat, många hästar innan hade också vägrat på det. Fast jag gjorde en volt så sen hoppade hon! Så nu är jag nöjd och glad efter en bra runda inget mer kan jag väl säga. Såklart kan jag alltid rida bättre men det kommer med tiden. Pay and ride är ju till för att lära sig tävla. När jag hade skrittat av min duktiga springare så skyndade jag mig in på banan för att hjälpa till. Lite senare var tävlingen klar och jag mockade. Vi fem kom mammi och vi tog in alla hästarna. Nu sitter jag här och är nöjd med min dag.


Om ni fortfarande undrar varför jag inte har haft tid att blogga så är det pågrund av min dator. Mamma har köpt sin nya macbook nu. Jag väntar bara på att hon ska "blåsa" den gammla. Det tar lite tid efterssom allt hennes arbete ligger på hennes gammla mac. Så vi har fixat lite med det i helgen jag har tömt min gamla Pc. Men alla pogram mamma har, tar mer än en dag att fixa så på tisdag ska allt vara klart. Då ska jag få den, läänggtarr!! Snart är det dessutom lov, bara en vecka kvar i den jobbiga skolan! Jag ska göra så mycket roliga grejer och bra slappa såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: