myys med bästa!

Klockan åtta en lördagskväll och jag känner mig redan sömmnig. Blir nog en tidig kväll orkar inte hitta på något. Det har varit en skjukt rooliig lördag! Började med att Hanna vaknade upp vid min sida klockan elva. Fattar inte att vi sov så länge, brukar alltid vakna typ halv tio. Igår var vi hemma hos mig och kollade Idol, åt gott och bara myyste! En helt vanlig Hanna och Tove kväll. Hanna satt och dissa alla som sjöng medans jag satt och hissa dem. Olle åkte ut för er som missa det. Rätt bra för han är inte min favorit! Men Robin skulle ha åkt ut för han är så sjukt tråkig. Klär sig alltid i samma kläder. Nej, Amanda fondell bäst! När vi kollat klart på idol gick vi och bastade, måla naglarna och bara snackade.

Tillbaka till lördag. Jo vaknade klockan elva, åt frukost och bytade om. sen tog vi en promenad till huset. Vårat nya hus. Just det har glömt att tala om att vi har fått det nu!! Men det är inte så mycket och se. Hela köket är borta och ja det mesta är nerrivet. Fast mitt rum är nästan klart alla väggar är vitmålade. Nu saknas bara min rosa tapet och alla möbler. Det är bara en och en halv månad kvar till vi flyttar. Kan inte fatta det. Jag som alltid har bott på studentvägen i hela mitt liv. Men tallvägen är ändå helt okej. När vi varit i huset och tittat lite så gick vi till busshålsplatsen. Det är ju en precis utanför huset så vi slapp gå ända till Ica. Vi hoppade av vid stallet och gick dit. Smulan stod i hagen och väntade på oss. Först så mockade vi, sen gick vi till hagen. Då kom vi på att hagen behöde mockas så det gjorde vi. Vi fyllde tre stora skottkäror med bajs. Låter mysigt eller hur..... Det tog en timme! Så när vi var klara kunde vi ta in smul. Jag ryktade och drog på mig hjälmen. Sen drog vi in i ridhuset. Hanna hade lektion för mig. Den var jättebra, Smulan har väldigt problem när man svänger henne. Om jag ska svänga henne åt höger till exempel så vrider hon halsen åt höger men benen springer åt det andra hållet. Då skjuter hon ut bogen och allt blir pannkaka. Så Hanna lärde mig att jag måste hålla yttertyglen mera rakt och använda innerskänklen mer och få henne mer rak i halsen. Hon måste svänga med hela kroppen inte halva. Det blev ett rätt så svettigt ridpass! När vi var klara så tog vi bussen hem. Hannas mamma kom och hämtade henne, jag tog en dusch och åt mat. Nu sitter jag här och skriver. Tror jag ska slänga mig framför tv:n med en filt och en kopp te. 


Tack för en mysig fredag/lördag Hanna! Vi två är bara bäst!

Kommentarer
» hanna

juppzz, tack själv :)

alltid :D

2011-11-06 // 18:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: